ליסינג

מדריך קניית רכב מליסינג

ליסינג בראש שקט

כולנו אוהבים חדש אבל לא לכולנו יש את הכסף לכך. כאן כבר נכנס החינוך של אמא ואבא, עד כמה הקפידו איתנו ולימדו אותנו שלא תמיד אנחנו יכולים לקבל את מה שאנחנו רוצים. בהנחה וההורים נתנו לנסיכים היקרים שלהם הכל, יש סיכוי סביר שניקח הלוואה מנופחת שאיננו יכולים להחזיר ונקנה את הרכב החדש- התוצאה? חובות ובסופו גם איבוד של הרכב- ז"א הפסדים מכל הצדדים. אבל אם במקרה וכן למדנו להסתפק במה שאפשר ולא רק במה שרוצים- אז מתפשרים על רכב יד שנייה.


שמורה מרופא

רב עסקאות הרכב, חדשות או ישנות, מתבצעות היום בסוכנויות מכירה לרכבים. אלה, לא אחת מקבלים רכבים מגורמים פרטיים וחברות ליסינג ומנסות לגרום לנו, ללקוח הפוטנציאלי לרכוש את המשתלם להם ביותר. אז מה כדאי יותר- לקנות רכב שהיה ברשות אדם פרטי או חברת ליסינג? התשובה לשאלה הזו מורכבת. קודם כל, כל הקלפים על השולחן: יש הרבה סטיגמה על קניית רכב מליסינג. כאילו שמדובר על רכב שעובר ידיים רבות, מה שברב המקרים לא נכון. אבל לפני שנכנעים לסטיגמה- אולי כדאי לבחון את הדבר לעומק.


אמא ואבא

רב חברות הליסינג בארץ הינן חברות מורשות, מסודרות ומקפידות מאד על תהליכים חוקיים נקיים, על רישומים סדירים ובאמת מנהלים את "יומני" המכונית הפוטנציאלית שלכם באופן אפקטיבי ומקצועי. זו בהחלט נקודה לזכות קניית רכב מליסינג- שכן אין זה משהו שאפשר להתחייב עליו אצל אדם פרטי. מדובר גם במקרים לא מועטים על מכוניות שמורות, היות וחברות הליסינג הן שאחריות על הטיפולים- ידוע לכם בוודאות שהחלקים שהוחלפו הוחלפו במכונים מורשים ולמעט מקרים יוצאי דופן, החלקים גם של הספק המקורי.


מונופול של מחירים

אז איפה הבעייתיות של קניית רכב מליסינג? בעובדה שמציאות אין כאן. כמו כל רכב אחר הנמכר בסוכנויות רכב, גם רכישה של ליסינג לשעבר מחברה גדולה אומרת שתשלם מחיר קבוע- לעיתים יקר יחסית לחו"ל למשל. באופן כללי, עם זאת, יש יותר יתרונות מחסרונות לרכישה מליסינג, בעיקר אם אתם אלה שהייתם בהסכם ליסינג תפעולי וקיבלתם את הרכב חדש.


מדריך עבור ליסינג מימוני:

לקנות רכב היום ולשלם מחר

הרבה דברים בחיים שלנו הם ראית עין - אתה קונה חליפה יוקרתית של גוצ'י לפני ראיון עבודה לתפקיד בכיר, הרבה לפני שהכיס שלך באמת יכול לאפשר לך לשלם עליו. אבל ללא החליפה הזו, שנראית עליך כל כך טוב ומבליטה את כל מה שאתה וכל מה שאתה עוד יכול להיות בפוטנציה- אולי לא תתקבל לתפקיד. כמוה כהלוואה "משדרגת"- סוג ההלוואה היחיד שנחשב להלוואה כדאית ו"טובה" מבחינת כלכלה נכונה, לעיתים שווה לרכוש סמל סטאטוס כדי ליהנות ממנו היום ולהתחיל לשלם עליו רק ממחר.


חוקי הכלכלה

חוקי הכלכלה הנכונה, אלה שתשעים ותשע אחוז מהישראלים שכחו או לא ידעו מעולם, אומרים באופן חד וברור. אתה חוסך סכום כסף ובו רוכש את שאתה מעוניין בו. אבל אם נחיה לפי החוק הזה, ללא התוספים שלו- הרי שנקנה דירה (אם בכלל) בגיל שבו כבר נצטרך לממן גם פיליפינית ואחות צמודה. גם הרכב, בעיקר אם מדובר ברכב מנהלים יוקרתי יד ראשונה, אבל לא רק, הנה הוצאה כבדה מאד על הכיס. אתה יכול כמובן לחסוך סכום של 200-300 אלף שקל, אבל הזמן שזה ייקח לך יכול לחסום לך הרבה דלתות- לא סוד שככל שאתה מתבגר, הדלתות המקצועיות הולכות ונסגרות עבורך.


התוספת

אז מהי אותה תוספת ברוכה שלחוקי הכלכלה הנכונים? לקיחת הלוואה לשם התרחבות. אם אתה יודע בוודאות (עד כמה שאפשר לדעת בוודאות כמובן) שההלוואה שתיקח היום תחזיר את עצמה, תגרום לך להתקדם, להתפתח ולהצליח יותר- כדאי לעשות זאת. כמובן שרכב חדש הוא קודם כל נוחות, אבל במקומות ובחוגים מסוימים- רכב יוקרתי יכול לקדם אותך מאד. כסוכן פרטי- לא משנה של מה- סוג הרכב בו אתה נוהג משפיע על לקוחותיך אפילו ברמה התת מודעת. אז אם כבר החלטת הלוואה- כדאי ללכת על ליסינג מימוני.


מה זה ליסינג מימוני ?

ליסינג מימוני הוא סוג של ליסינג - ז"א הרכב לא שלך אלא של חברת הליסינג עד תום תקופת התשלום. אז למה היתרון הגדול? ובכן, בעת לקיחת רכב בסוג ליסינג כזה אתה יכול לקבל מימון מלא, ממש עד 100% ולקבל רכב חדש מהניילונים עוד באותו יום.


מדריך בנושא ליסינג תפעולי

ליהנות מכל העולמות

אין ספק שאדם שהיה לו רכב אי פעם, לא יוכל לעולם לחזור ולחיות בלעדיו שוב. הנוחות של כלי תחבורה אישי, שנמצא מתחת לבית, בזמינות תמידית, שאפשר לקחת אותו לסיבוב בעיר, בילוי או עבודה לא משתווה לאוטובוסים ורכבות המדויקים ביותר- דבר מה שמדינת ישראל לא ממש מתגאה בו ממלא. ימים של גשם עלולים להפוך את ההליכה לבית הספר או לקניות לסיוט- אם אין לכם רכב. שכנענו? אז איך קונים רכב.


רכב חדש או ישן

קודם כל עליכם להחליט על הדרישות שלכם מהרכב. על אף נטיית הלב התמידית של האדם לחדש ולריח הניילונים, הרי שבדרך כלל אין שום סיבה לקנות רכב חדש. אותו רכב, ללא הניילונים ועם שימוש מועט בלבד יעלה לכם הרבה פחות, עם זאת- ההחלטה כמובן שלכם. אחרי שהחלטתם אם חדש או ישן ונסגרתם על התקציב, יש עוד דברים להביא בחשבון- עלויות תחזוק (ז"א עלויות חלפים וטיפולים למשל), עלויות של ביטוחים, דלק ועוד.


כמו עם אבל בלי

מי שיאמר לכם כי ההשקעה הראשונית על הרכב היא ההשקעה החשובה או הגדולה ביותר, שקרן. הכסף הגדול הוא בדיוק זה שהולך לכם כל חודש על תחזוק הרכב. כדי לנסות למצוא את הדיל המשתלם ביותר בביטוח, את תחנת הדלק הזולה ביותר וכו'- יש להשקיע מאמצים רבים. אבל יש גם דרך אחרת. לדרך הזאת קוראים ליסינג. הליסינג מתחלק לשני סוגים: ליסינג תפעולי ומימוני. על המימוני לא נרחיב את הדיבור. ליסינג תפעולי לעומת זאת הינה חוויה שונה בתכלית.


שלי לא שלי

למעוניינים ברכב חדש - מהניילונים אגב - אך לא מעוניינים במחירים הכבדים של התחזוק ושל רכישת הרכב עצמו יש את האופציה של ליסינג תפעולי. העיקרון מאד פשוט: אתה מקבל רכב חדש ובתמורה כל חודש משלם סכום קבוע מראש הכולל בתוכו את כל הסידורים של הרכב: הטיפולים השוטפים והמפתיעים, כולל אחרי תאונות לא עלינו, ביטוחי רכב ואפילו דלק עד סכום מסוים (שלרב מספיק- אל תדאגו). בסיום תקופת הליסינג תוכל לרכוש את הרכב אך במהלך כל התקופה של ההסכם תוכל ליהנות מרכב צמוד ללא כאב הראש שנלווה לכך.