יועץ ארגוני

יועץ ארגוני – חובה לצידו של כל מנהל

החברה למתנ"סים שהקימה את בתי הספר הקהילתיים בארץ, הצמידה לכל בית ספר שנכנס לתוכנית יועץ ארגוני, עד שבית הספר השלים את התהליך, והפך לבית ספר קהילתי. אז עבר היועץ לבית ספר אחר. והנה הסתבר, שחלק מאותם בתי ספר וותרו על חלק מהמאפיינים הקהילתיים, ואחרים אפילו הפסיקו להיות קהילתיים.

אז הבינו בחברה, כי כל מנהל צריך תמיד שיהיה לצידו יועץ ארגוני, במינון זה או אחר. אם מדובר במנהל של בית ספר, על אחת כמה וכמה שחשוב היועץ הארגוני לצידו של מנהל בעסקים, בגופים ציבוריים, בגופים מסחריים, בעמותות ועוד.


מה עושה יועץ ארגוני?

עבודתו של מנהל הוא עבודה בבדידות מוחלטת. עד כמה שיהיו לו עוזרים, יועצים, צוותי ניהול ועוד, בסופו של יום, הוא צריך לקבל את ההחלטות ולהית הפוסק האחרון. לכן, חשוב שליד המנהל יהיה איש מחוץ לארגון, אשר יוכל לשקף לו את מה שהוא רואה, וקשה לראות כאשר נמצאים בפנים.

היועץ הארגוני הוא אדם שיש לו השכלה בשני תחומים, בתחום של ההתנהגות: התנהגות אנושית והתנהגות של ארגונים, וכן יש לו השכלה והבנה בתחום העסקי. כך, הוא יכול לעזור לכל ארגון באשר הוא להגיע לתוצאות האופטימליות מבחינתו (של הארגון כמובן).

הפנייה אל יועץ ארגוני נעשית בדרך כלל באחת משתי נקודות זמן: כאשר בונים עסק חדש, או כאשר עסק קיים נקלע למשבר.

על היועץ להכיר את הארגון, ואת התרבות הארגונית שלו, את העוצמות, ואת החולשות של הארגון, לאבחן, לנתח, ולהוביל תהליכים משמעותיים בכדי להעלות את הארגון (במקרה של משבר) על דרך המלך. ללוות את המנהלים, את הצוותים ואת הקבוצות השונות, בתהליכים שהם עוברים בארגון, ובמצבים השונים אליהם הם נקלעים. כך שהארגון יוכל עד כמה שיותר מהר לצאת מאותו משבר ולחזור לצמיחה.


תחומים בהם ניתן לראות את טביעת האצבע של היועץ הארגוני הם:

גיבוש של חזון וגזירת מטרות, תוכן התפקידים אותם ממלאים המצויים בארגון, פיתוח צוותי עבודה, גיבוש נהלים של אבחון והערכה בארגון, פיתוח מנהיגות, שיפור תהליכי תקשורת בארגון ועוד. 

קבל הצעת מחיר בקליק מיועץ ארגוני