עיצוב לאינטרנט

עיצוב לאינטרנט – להשאיר את הגולשים באתר

נכון שעיצוב הוא עיצוב הוא עיצוב, יחד עם זאת, מכיוון שכל מדיה בה משתמשים להעברת מסרים וידע היא שונה בתכונותיה, כך העיצוב צריך להתחשב באותן תכונות, ולהתאים ליתרונות ולחסרונות של כל מדיה. לכן, עיצוב לאינטרנט דומה במספר פרמטרים לכל עיצוב אחר, ובנוסף, יש לו מאפיינים ייחודיים אותם צריך לקחת בחשבון.


עיצוב לאינטרנט – סוגים שונים

כל עיצוב באשר הוא צריך לשרת את המטרות לשמן הוא נועד. מעצב טוב לאינטרנט חייב ללמוד את המטרות של אותו אתר שהוא אמור לעצב. יש הבדל בין עיצוב אתר חדש לחברה, עיצוב דפי נחיתה, מיתוג, או מצגת. עיצוב לאינטרנט גם צריך להתחשב בכללים של קידום אתרים במנועי חיפוש, כך שהעיצוב לא יפגע בסיכוייו של האתר להגיע בין התוצאות הראשונות של מנוע החיפוש.

עיצוב אתר חדש הוא עיצוב שצריך להביא את כל המידע על החברה, עם מפת אתר לא מכבידה, ועם כפתורי ניווט נוחים ומשמעותיים לגולש באתר. לעומת זאת, אם מעצבים דפי נחיתה, הרי לדפים אלה מטרות אחרות, והעיצוב שלהם צריך לקחת בחשבון איך לצוד את עינו של הגולש, מבלי להיות עמוסים מידי, איך להפוך את הדפים לנוחים למשתמש אשר אמור להשאיר בהם פרטים להתקשרות.

עיצוב אתרים כולל בתוכו גם דרכים להעברת מידע כמו באנרים ומצגות. חשוב מאוד שאלה לא יהיה כבדים, עד כדי האטה בעלייתו של האתר. הגולש הממוצע, בעידן הזאמפינג, רגיל לתגובות מיידיות, ועשר שניות הן בדרך כלל הזמן המכסימלי מבחינתו להמתנה. חשוב גם שבאנרים ומצגות לא יפריעו לגלישה עצמאית באתר. ותינתן לגולש הזדמנות לסגור אותם או להתעלם מהם, אחרת הוא לא ייכנס שנית לאותו אתר.


עיצוב לאינטרנט - פרמטרים בעיצוב

מעבר לתנאים הייחודיים לאינטרנט, העיצוב צריך להיות מתאים לקהל היעד אשר ישתמש באתר האינטרנט, שיהיה לו נעים לעין ונוח לשימוש. העיצוב צריך להשתמש במספר קטן של פונטים, בגודל שיהיה מתאים למשתמש: אותיות גדולות במיוחד באתרים לילדים או כאלה המיועדים למבוגרים יותר. וכן, שימוש מושכל בסכמות של צבעים.