עיצוב גרפי

עיצוב גרפי – מקצוע ישן בכלים חדשים

למרות היותו של האדם ייצור מילולי – היחיד על פני כדור הארץ, מסרים רבים אנחנו קולטים ממראה עינינו, ולא ממשמע אוזנינו, ואפילו מסרים רבים יותר. אנחנו כלל לא מודעים למספר המסרים החזותיים שאנחנו קולטים, ואלה משפיעים על הרגשות שלנו, המחשבות וההתנהגות. לכן, תפקידו של עיצוב גרפי הוא תפקיד חשוב ומשמעותי כל כך, הרבה יותר ממה שאנחנו מבינים.

כידוע, "תמונה אחת שווה אלף מילים", לכן, היכולת של מעצב גרפי להפוך תוכן מילולי לתוכן גרפי / חזותי, ולשלב ביניהם, היא דרך להגיע אלינו יותר מהר, פעמים רבות דרך הרגשות, ולא דרך האינטלקט.


עיצוב גרפי – כלים חדשים במקצוע

בעבר, עבודתו של המעצב הגרפי הייתה עבודת ידיים של ממש, הוא צריך היה לגזור רצועות נייר, ולהדביק אותן, לשרטט בעזרת עפרונות ועטי שרטוט מיוחדים, הוא השתמש בסרגלים, ובניירות מילימטרים ועוד. מעבר ליצירתיות, מעצב צריך היה להיות גם איש ביצוע בתחום הטכני.

היום עיצוב גרפי נעשה במחשבים, בתוכנות עיצוב מיוחדות, ויש כמה תוכנות מקצועיות לחלוטין, אשר מאפשרות להוציא מתחת לידיים תוצרים מדהימים המשלבים תמונות מצולמות, איורים מקורות שונים, טקסטים שנעשו בכלים מגוונים, פונטים רבים, כיד הדמיון הטובה.

בין התוכנות המוכרות בתחום של עיצוב גרפי נמצאות: פוטושופ, פריהנד, אילוסטרייטור, סקאטצ'אפ, מאיה, PAINT SHOP PRO, סקאטצ'אפ, אוטוקארד ועוד.

את תוצאות עבודתו של המעצב הגרפי אנחנו רואים סביבנו על כל צעד ושעל, גם אם אנחנו לא מודעים לכך: כריכות ספרים, עיתונים, עלונים, פליירים, כרזות, פוסטרים, שלטים, אתרי אינטרנט, אריזות של מוצרים, מותגים של חנויות, חברות ורשתות ועוד.

העיצוב גרפי הוא תמיד תוצאה של עבודת צוות. בשורה התחתונה את עבודת העיצוב עושה המעצב. הוא מביא את יכולותיו ואת היצירתיות שלו, יחד עם זאת, בכדי לעשות עבודה טובה עליו להכיר את המקום לו הוא נותן את שירותיו: ספר, עיתון או חברה, עליו לשבת עם אנשי החברה, כל חברה באשר היא: גדולה, בינונית או קטנה, להכיר אותה, את החזון שלה, את מסריה ויעדיה, ורק כך הוא יכול לתת מענה חזותי לדברים.