ספקיות אינטרנט


מדריך: ספקיות אינטרנט

 

 

 

ספקיות אינטרנט

מהירויות גלישה

על מה משלמים?


ספקיות אינטרנט – לעשות בחירה מושכלת

כמו כל דבר במחשבים, גם בכדי להתחבר ולגלוש באינטרנט אנחנו צריכים שני דברים: חומרה ותוכנה, הצד הפיזי והצד הווירטואלי. בכדי להתחבר לאינטרנט צריך את שירותי ההולכה, התשתית פיזית הכוללת מודם, והתחברות לקו (כיום: פס רחב). חשוב לזכור כי בדרך כלל גם התשלום הוא כפול: לתשתית הפיזית לחוד, ואל ספקית האינטרנט לחוד.

את שירותי ההולכה הפיזיים מספקות בארץ שתי חברות: בזק באמצעות טכנולוגיה ADLS, והוט באמצעות כבלים. לאחר מכן צריך שירותי התחברות, אותם מציעות ספקיות אינטרנט. את אלה מספקות מספר חברות בשוק הישראלי, ביניהן שלוש הנפוצות ביותר הן: בזק בינלאומי, נטוויז'ן וסמייל.


שירותי אינטרנט נוספים

כל אחת מאותן ספקיות אינטרנט מציעות גם שירותים נילווים, בהם בראש ובראשונה תיבת דואר אלקטרוני, וכן, אחסון אתרי אינטרנט, סינון דואר זבל ווירוסים ועוד. יחד עם זאת, אם בתחילת הדרך אנשים רבים נהגו להשתמש בשירותים אלה, הרי שהיום השימוש הולך ופוחת. יותר אנשים מעדיפים להשתמש בשירותי דואר אלקטרוני של חברות מבוססות רשת, כמו: GMAIL,-WALLA,-YAHOO ועוד. וכך, אם מחליפים ספקית אינטרנט, כתובת הדואר האלקטרוני אינה משתנה, ואין צורך ביידוע כל המכותבים.


מהירויות גלישה

ברגע שהתרגלנו למהירות גלישה מסוימת, היא הפכה לסטנדרט עבורנו, וכבר איננה מרגישה לנו כמהירה במיוחד. אנחנו מבקשים תמיד להגדיל את מהירות הגלישה, ואכן, ספקיות אינטרנט מפתות אותנו לעבור אליהן בגלל מהירויות גלישה גדולות יותר ויותר.

חשוב לבדוק אם אכן אנחנו גולשים במהירות שהובטחה לנו. יש לכל ספקיות אינטרנט, ובאתרים עצמאיים כלים לשם בדיקת מהירות גלישה. כדאי להשתמש בהם.


תשלום עבור השירותים של ספקיות האינטרנט

לא קל לבדוק מה התשלום שאנחנו משלמים לספקיות האינטרנט עבור השירותים שהן מעניקות לנו. לעיתים, התשלום נכלל במסגרת של עסקה משולבת של אינטרנט, טלוויזיה, ואפילו שירותי טלפוניה (על ידי HOT). לכן, חשוב מאוד לעשות בדיקה וסקר שוק, לפני ההתחייבות לספקית כלשהי, מה עוד שפעמים רבות, מציעים לנו בשיווק אגרסיבי הצעות מפתות דרך הטלפון, ולא רוצים לאפשר לנו לעשות בדיקה או השוואת מחירים, אלא רוצים שנתחייב באופן מיידי על תשלום לתקופה מסוימת.