משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור

הצורך להשתמש בשירותיו של משרד יחסי ציבור הוא היום צורך ברור לכל מי שרוצה להתקיים בתודעה הציבורית, עם המסר שלו. שלא כמו בעבר, לא מספיק שיאייתו את שמך נכון, בהחלט, חשוב גם מה אומרים עליך.

אפילו ועדי עובדים, בסכסוכי עבודה מתוקשרים, מבינים את הצורך להשתמש בשירותיהם של אנשי יחסי ציבור. דעת הקהל נוטה לפרגן לשובתים, או להתייחס אליהם באנטגוניזם, וזה תלוי הרבה מאוד בעבודה שמצליחים לעשות אנשי יחסי הציבור של אותם ועדים.

בתחילה מי שהשתמש בשירותיהם של אנשי יחסי ציבור היו אומנים: זמרים, שחקנים, סופרים ועוד, שרצו להביא לידיעת הקהל את הפרוייקט האחרון בעבודתם המקצועית. היום כולם משתמשים בשירותיהם: פוליטיקאים, ממשלות, אנשי ספורט ועוד.


מה תפקידם של אנשי יחסי ציבור?

יחסי ציבור, אינו פרסום. אנשי פרסום משלמים למדיות שונות עבור שטח או זמן פרסום. אנשי משרד יחסי ציבור פונים ישירות אל אמצעי התיקשורת, ודואגים שהלקוחות שלהם יקבלו חשיפה איכותית וחיובית בעיתון, בטלוויזיה והרדיו, כחלק ממידע עיתונאי. יחסי ציבור מהווים מנוע צמיחה לעסקים, חברות ומותגים ועוסקים בקידום תדמית וקידום מכירות.

כלי העבודה של משרד יחסי ציבור הם: כתיבת קומוניקטים לעיתונאים (מחקרים הראו שאחוז גדול מאוד מהידיעות בחדשות ובעיתונות מקורם בקומוניקטים אלה), כתיבת טוקבקים חיוביים (לעיתים תמורת תשלום), פיזור ידיעות חיוביות ברשתות חברתיות, העלאת סרטים ביו טיוב ועוד.


בניית תוכנית של יחסי ציבור

כאשר פונים אל משרד יחסי ציבור, אין הכוונה לבקש ממנו מעשה חד פעמי של יחצנות, בדרך כלל מדובר בבניית תוכנית שלמה, קמפיין המתוכנן מראש וכולל את הפנייה למדיות השונות בזמנים שמוחלט עליהם מראש. קמפיין כולל שימוש במספר מדיות, בכדי להעביר תוכן רצוי: רדיו, טלוויזיה, עיתונות, אינטרנט ועוד.

אנשי משרדי יחסי ציבור לא רק שהם דואגים שהמידע על הלקוח שלהם יגיע לאמצעי התיקשורת, גם אם מגיע הלקוח עצמו, הם דואגים מראש לדברים שיאמר, ולמסר שהוא יעביר. פעמים רבות שומעים פוליטיקאים אשר מתראיינים לאמצעי התיקשורת, הם אומנם נשאלים שאלות, אך תשובותיהם נובעות מהמסר אותו שיננו על פי הוראותיהם של אנשי יחסי הציבור, ולא בהקשר ישיר לשאלה שנשאלו.