קופירייטר


קופירייטר – מקצוע נלמד

קופירייטר נקרא בעברית בשם רעיונאי, מכאן נתן לחשוב שהקופירייטר יושב ליד שולחנו וחושב – עד שצץ במוחו רעיון מתאים – ולא כך הוא. קופירייטר טוב צריך אומנם להיות אדם יצירתי, אך יחד עם זאת עליו להיות גם בעל ידע עולם נרחב, אדם סקרן, מעניין ומתעניין.

כמו כל מקצוע בחיים, הוא צריך את הכישורים הבסיסיים, אך יש אפשרות ללמוד ולשכלל את היכולות. בנוסף, כמו בכל מקצוע, גם פה, לוותק ולניסיון אין תחליף, והמיומנות נוצרת על ידי שיכלול היכולות המקצועיות כל הזמן.



התפתחות התחום של רעיונאות

תחילתו של מקצוע הקופירייטר הייתה בעולם הפרסום, שם התמחו הרעיונאים לבנות משפטים קצרים אשר יבדלו את המוצר אותו רצו לפרסם. במשך הזמן הם חדרו יותר ויותר לכל התחום של כתיבה שיווקית, והיום, ניתן למצוא את טביעת האצבע שלהם בכל סוגי התיקשורת המקיפה אותנו: עיתונות, רדיו, טלוויזיה, שילטי חוצות, אתרי אינטרנט ועוד.

קופירייטר טוב הוא מי שמכיר את כל אחת מהמדיות בה יהיה ממוקם התוכן שלו, את חסרונותיה ואת יתרונותיה, ולהתאים לה את הכתיבה ואת המסר. פעמים רבות אני רואה פרסומות בטלוויזיה, ושומעת פרסומות לאותו מוצר גם ברדיו, ואני מבחינה בהבדלים ביניהן, הנובעות מהמדיה השונה – ואני יודעת לשבח את הקופירייטר שעשה את העבודה במקצועית.


עבודת הקופירייטר – לדעת לקצר

אומרים על ויקטור הוגו כי פתח מכתב בדברים: סלח לי ידידי כי אני מאריך, אך אין לי זמן היום. לקצר, להיות מדויק וממוקד, זה קשה יותר, ודורש יותר זמן, מאשר לשפוך על הדף את כל המידע המצוי בראש.

קופירייטר הוא אדם שמשלב בצורה ממוקדת בין ה"מה" לבין ה"איך". לפני שהוא פונה לכתיבה על מוצר כלשהו, למען חברה זו או אחרת, הקופירייטר המקצועני והאיכותי עורך תחקיר בהקשר לאותו מוצר. ככל שהידע שלו יהיה טוב ומעמיק יותר, כך הוא יוכל להיות ממוקד במסר שהוא יעביר בכתיבה שלו. לכן, מובן, שקופירייטר טוב הוא אדם בעל יכולת תמצות טובה, יכולת להפריד בין עיקר וטפל, וידיעת השפה על בוריה, על כל הדקויות שבה.





הצעת מחיר בקליק לקופירייטר