כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית – כתיבה לגוגל

יצרן ומשווק אתה ודאי תוהה ושואל את עצמך, מדוע למתחרה שלך יש יותר לקוחות מאשר לך? מדוע לאתר שלו נכנסים גולשים רבים יותר, מה שמגדיל את מספר הלקוחות שלו בצורה ניכרת, ולך יש מוצר לא פחות טוב – ואולי אפילו טוב יותר.

התשובה לשאלה שלך – כתיבה שיווקית נכונה באתרי האינטרנט ובעיקר כתיבה לגוגל, כתיבה כזאת, גורמת למנוע החיפוש למצוא את האתר שלך, ולהקפיץ אותו גבוה ברשימת תוצאות החיפוש. כתיבה שיווקית היא זו שבמבט קצר, תגרום ללקוח הפוטנציאלי להישאר באתר, ולא לחפש אתרים אחרים (בעיקר את אלה של המתחרים).


מהי כתיבה שיווקית?

כתיבה לגוגל היא לא כתיבת חיבור למורה בכיתה ז'. מעבר לעברית התיקנית – יש לה מספר כללים משלה, וחשוב להכיר את הכללים ולהקפיד עליהם, כך תזכו לכניסות רבות יותר, לקריאה מצד אנשים רבים יותר – ואלה יהיו הלקוחות שלכם במהרה.

גוגל משכללת כל הזמן את מנועי החיפוש שלה, את הטכנולוגיה ואת האלגוריתמים בהם היא מאתרת אתרים, ובונה את רשימת תוצאות החיפוש. לכן, צריך להכיר את האלגוריתמים ולכתוב כך שהם יזהו את האתר הרצוי. בדרך כלל הגולש הממוצע מתמקד בשמות הראשונים שעולים ברשימה, ומסתפק בהם. בכדי להעלות שם, יש לכתוב בהתאם לדרך שגוגל מחפשת: מילות מפתח בפיזור אופטימלי.

אנחנו חיים היום בעידן הזאמפינג, הגולש והצרכן הממוצעים רגילים לקבל תוך מספר שניות את מה שהם מחפשים. לכן, יש צורך בכותרת אטרקטיבית שתצוד את עיניו של הגולש, ותגרום לו להישאר באתר. המסרים צריכים להיות קצרים ומדויקים, ללא מלל מיותר.

נקודה מאוד משמעותית: המסר צריך להיות ממוקד בלקוח, למה חשוב וכדאי לו לצרוך את המוצר שאתה מציע לו. לא אתה בעל האתר הוא העיקר – הלקוח הוא במרכז העשייה.

כתיבה לגוגל צריכה להביא (בקצרה!) סיפור טוב, או דוגמא אישית משמעותית, אלה עושים את העבודה, ומיד לאחריהם – דרכי התקשרות נוחות באופן מיידי. הלקוח שיתחיל לחפש אותך – תאבד אותו.

חשוב לזכור ששיווק ומכירות פונים אל הרגש, חשוב שגם הכתיבה השיווקית תעשה זאת.

אם שיכנעתי אתכם – כתבתי כתיבה שיווקית איכותית.