קידום במנועי חיפוש

קידום במנועי חיפוש – לעשות את זה באופן מקצועי

כמו כל דבר בחיים, גם בניית אתר אינטרנט אפשר לעשות לבד, ואפשר לבקש מאיש מקצוע שיבנה עבורנו אתר לצרכינו. גם אם לקחנו קורס בבניית אתרים, וגם אם יש לנו כישרון עיצוב, ועברית טובה, עדיין יחסר לנו משהו חשוב ביותר – כלים לקדם את האתר באינטרנט. נקודה משמעותית ביותר, שלא כולם מודעים לה בתחילת הדרך.


קידום במנועי חיפוש – צריך לדעת את העבודה

90% מפעולות החיפוש באינטרנט נעשות במנוע החיפוש של גוגל, והשאר במנועי חיפוש אחרים כמו AltaVista ו- Yahoo. גוגל מזהה מאות, אלפי ומיליוני קישורים למילות החיפוש של המחפש המצוי - והוא מצידו יבדוק לכל היותר את עשר התוצאות הראשונות. אין מקריות באתרים המגיעים בראש הרשימה, זאת תוצאה של עבודה מאומצת ומקצועית. מי שרוצה להיות בין התוצאות הראשונות צריך לדעת איך עושים קידום במנועי חיפוש או לעבוד עם מקדם אתרים, שיודע לבנות אתר אינטרנט, כך שמנוע חיפוש יזהה אותו ויקפיץ אותו גבוה.
לשם כך צריך להכיר את הטכנולוגיה והאלגוריתמים שמפתחים מהנדסים של מנועי חיפוש לשם סינון ומיון האתרים, וליצור דרכים לעקוף אותם.


קידום במנועי חיפוש שונים

יחד עם זאת, פרט לגוגל יש עוד מנועי חיפוש אחרים, ואנשים בתחום מאמינים כי המגמה העתידית היא פיתוח של מנועי חיפוש ייחודיים ומתמחים, שיעבדו על פי נושאים. כך שמי שמחפש מידע, יפנה אל מנוע החיפוש הרלוונטי לאותו תחום, ובוני אתרים ידאגו כי יתקיים קידום במנועי חיפוש אלה. למעשה, כבר היום יש מספר מנועי חיפוש ייחודיים.

הראשונים הם מנועי העל, מנועים אשר משתמשים במספר מנועי חיפוש בו זמנית, ביניהם ידוע: Dogpile, מנוע המחפש במקביל במנועי החיפוש: Google, Yahoo, Bing ו- Ask.

מנועים אקדמיים, שתוצאותיהם מגיעות מהתחום של הוראה ולמידה: מאמרים, לומדות, מחקרים, מדריכי הוראה ועוד, זמין מאוד הוא Google-Scholar, בו משתמשים מורים רבים בחטיבות העליונות.

מנועי חיפוש אקדמאיים אחרים הם: מפתח חיפה מנוע לחיפוש מאמרים בכתבי עת ישראלים, ותקדימון – מפתח לחיפוש פסקי דין של בתי המשפט.

וכן, יש מנועי חיפוש המחפשים תמונות, קבצי קול, וידאו ועוד.