קונדיטוריות

מלכודת המוות של הדיאטה - קונדיטוריות

סוף השבוע מגיע, יום שישי. אחרי שניקית את הבית, עליך לצאת ולערוך קניות. סיבובים ועוד סיבובים, את מסתכלת ברשימה- כבר קנית בשר, דגים, עוף, מצרכי מכולת שונים. ואז את נאנחת. המבחן הגדול של הדיאטה שלך הגיע: עליך להיכנס לקונדיטוריה השכונתית ולקנות חלה לשבת. רק המחשבה על הריחות של המאפים השונים גורמת לך להשמין, אבל את נחושה בדעתך לפנק את המשפחה שלך בחלה איכותית ולא זו מהמכולת.


על כל הטוב

קונדיטוריות זו אכן קללה קשה לכל הנמצא בדיאטה. אין ספק שהתמודדות מול זיוות ופיצות, מאפי קשקבל ובולגרית, פוקצ'ות ופיתות זעתר, קרואסונים של שוקולד, חמאה וריבת חלב- היא התמודדות מאתגרת, שלרב נועדה לכישלון. ועוד לא התחלנו לדבר על נקודת התורפה של כולנו: הבורקסים. אז נכון, יש גם מאפים ללא סוכר וללא גלוטן וללא שומן וללא שמרים וללא חיים וטעם. הריח של המאפים יכול לשבור גם את הקפדנית שבמרזות.


כללי בטיחות

אז איך עושים את זה נכון? במידה וההתמודדות עם קונדיטוריות באמת קשה לכם, אפשר להימנע מהכניסה אליהן. בעלך או הילד הבוגר יוכל בהחלט לבחור חלה אחת סבירה אם תלמדי אותו פעם אחת. במקרה ואינך יכולה לוותר על הביקור חשוב מאד לאכול לפני, ממש שניות לפני שנכנסים לחנות, מחקרים מוכיחים חד משמעית שרכישת מזון (ולא רק מזון) כשאנו רעבים היא רכישה רגשית, מונעת דחף הישרדותי בסיסי של רעב, ועל כן אין בו שליטה כמעט כלל.


להתכונן לחולשות הגדולות

עוד שיטה להתמודדות עם חרדת קונדיטוריות היא להתמקצע- אם למשל החולשה הגדולה שלכם היא בורקס קשקבל, תאכלו קשקבל בבית. הגבינה עצמה בריאה מעט יותר מאשר בתוך בצק. עם זאת, בואו נאמר את האמת, כל השיטות יכולות להיות נפלאות- למישהו אחר. רובנו נכנעים לפיתוי וקונים לפחות מאפה אחד אסור. אבל אם כבר קונים, אז ליהנות ממנו עד הסוף בבקשה. בסך הכל, אם מדובר במאפה אחד- זה לא כל כך נורא. תמיד אפשר להוסיף עוד עשרים דקות של עבודה בחדר כושר, כדי לאזן את העניינים בחזרה וגם להיות מאושרים.