ביטוח אופנוע

טיפים עבור ביטוח אופנוע

יקר יקר יקר

לכאורה ברור למה ביטוח האופנוע הוא יקר כל כך: הנהגים ברובם צעירים, רישיון הנהיגה הרי ניתן כבר מגיל 17. וצעירים כצעירים, פזיזים יותר, אוהבי מהירות יותר, חסרי ניסיון אך יהירים יותר. את העובדה שתאונות רבות יותר קורות בקרב הנהגים הצעירים אין אפשרות לטאטא מתחת לשטיח ולשכוח. שלא לדבר על המגפה של שתייה ונהיגה - שהייתה נהוגה גם בימי הורינו, בואו ונודה, ורק הפכה לגרועה יותר ויותר עם השנים.


מאני מאני

המציאות אבל שונה במקצת ואולי אפילו לא במקצת. בפועל, ההבדלים בין פרמיות החברות השונות לביטוח החובה וצד ג'- אלה הם נכללים בקטגוריה של ביטוח אופנוע קלאסיים- יכולות להגיע לעשרות אם לא מאות אחוזים. אז מה ההבדל בין החברות השונות ולמה המחירים שונים כל כך? לא הכל שרלטנות. חברות שונות גובות מחירים שונים בהתאם למותג שלהם, למוניטין שלהם, למקצועיות שלהם וכמובן בהתאם לכיסויים שאתה קונה. אז גם לנהג הצעיר, בן ה-17, יש צורך להבין מה אומרות האותיות הקטנות.


חברה אמינה

קודם כל, אני לא מאמינה לכל אותם אנשים שאומרים כי ההבדל בין מוצרים עם מותג לאלה ללא, הוא רק המותג. יש לא מעט הוכחות לכך שמותג מסוים, הבונה לעצמו שם במשך שנים על גבי שנים, באמת מצדיק את השם הזה. כך גם בחברות ביטוח. ביטוח אופנוע בחברה בעלת וותק, עם שם רציני ולקוחות מרוצים, גם אם יהיה יקר בעד כ-50% מהחברה המתחרה עדיין עדיף. למה? פשוט מאד- אם יש לך ביטוח זול מחברה שלא מספקת את השירותים כשאתה צריך אותה, זה אומר שזרקת את הכסף לפח. לעומת זאת, אם יש לך ביטוח יקר מחברה שכן עושה את העבודה שלה- הרי שבמקרה הצורך, הרווחת שירות טוב.


תוספות ועניינים

חשוב מאד לדעת שאותו ביטוח אופנוע שאתה עושה הוא רק הביטוח הבסיסי והמצומצם ביותר המחויב על פי חוק- ביטוח החובה. לעיתים לא מבוטלות כדאי לך להשקיע עוד קצת כסף ולרכוש ביטוח מקיף יותר, כדי להתכסות ולהגן על עצמך במקרים בהם אתה מאבד את האופנוע או צריך תיקון.


טיפים עבור ביטוח קטנועים:

הטענה הרווחת של נהגי הקטנועים והאופנועים היא שהביטוח שהם משלמים יקר עד מאד, בהשוואה לביטוחי הרכב. המציאות עם זאת, היא שקטנועים מעורבים יותר בתאונות דרכים בכלל ובתאונות דרכים קטלניות בעיקר. הרכב הדו גלגלי יציב פחות על הכביש מאשר חברו בעל 4 הגלגלים, הוא מושפע יותר מפגעי מזג האוויר ורב הנהגים עליו הם צעירים- ז"א חסרי ניסיון. אז איך הפך הקטנוע לפופולארי כל כך?


כמו דג במים

לקטנוע יש יתרון גדול בניוד בכבישים. אחרי הכל מדובר על כלי רכב קטן במיוחד, שמשתחל לו באלגנטיות בין כל המכוניות העומדות בפקקים, עד שעות לעיתים. אם כי מדובר על "להידחס" בין מכוניות, מה שלעצמו מסוכן, הרי שרב התאונות המשמעותיות לא קורות בעת התקדמות זו. התאונות האמיתיות קורות בעת הנסיעה, בעיקר נסיעה מהירה, כמו בכבישים מהירים. חלק מהאופנועים לא מותאמים לכבישים כלל והנם אופנועי שטח, לכן מחירם בביטוח יהיה שונה בתכלית ממחיר ביטוח קטנועים רגילים.


זול זול ושוב זול

מדובר על כלי תחבורה זול, זול יותר מהרכב. בסכום בו ניתן לקנות רכב מקרטע, בעל וותק של 15 שנה ויותר על הכביש, שיבקר כל יומיים במוסך, אפשר היום לקנות קטנוע חדש מהניילונים. גם עלות התפעול של האופנוע זולות ביחס למכונית, הוא זולל הרבה פחות דלק ויכול להוזיל את הוצאות הדלק שלכם באחוזים נכבדים. אפילו אם לוקחים בחשבון את מחיר ביטוח קטנועים, שהינו כביכול יקר, עדיין מדובר על עסקה כלכלית משתלמת עד מאד.


צעיר וחטוב

לקטנוע ולאופנוע מראה צעיר וראש צעיר. הרי רק הצעירים שבנינו יכולים לעלות על הרכב הדו גלגלי ולהתעלם מהסטטיסטיקות. בעת רכישת ביטוח קטנועים בד"כ ישנה התחשבות בגיל הנהג בדיוק כמו בעת רכישה של ביטוח דומה למכונית, נהגים חדשים ובעיקר צעירים- משלמים יותר. אגב, גם בין החברות השונות קיימות הבדלים בהצעות מחיר לביטוח הקטנועים- בפערים משמעותיים למדי לעיתים. כך שחשוב לעשות סקר שוק ואפילו להצטייד בסוכן ביטוח מורשה, למרות שמדובר "כולה" באופנוע. חשוב לציין שלמרות המספר הרב של התאונות של הקטנועים, חלק נכבד מהם קורה בעת שימוש שלא כחוק בכלי רכב- מהירויות מופרזות למשל.