ביטוח ימי

ביטוח ימי - עד חלוף הסערה

טוענים כי המקצוע העתיק בעולם הנו סוחר, לסוגיו. בימים עתיקים, היה מדובר במקצוע בעל רומנטיזציה לא קטנה- הסוחר היה חייב להיות אמיץ, חסון ויכולת הגנה עצמית וכמובן- בעל שכל חריף ויכולות מיקוח. המסעות היו מסוכנים וארוכים והסחורה נדירה ויקרה. הדברים השתנו לא מעט מימים אלה, אך גם היום לסוחר המודרני- המייבא סחורות מחו"ל יש עבודה לא מועטה.


בדרך לשם

קודם כל, כל סוחר יודע שדרך הבאת הסחורה חשובה לא פחות ממדינת המוצא שלה. אין הרי שום הגיון בייצור זול של כוסות חרס, למשל, בהודו, תאילנד או סין – אם כל הסחורה תשבר בדרך או תגיע באיחור משמעותי או אפילו תעלה יותר מדי. על הסוחר למצוא דרך זולה ובטוחה לייבא את הסחורה שלו, בזמן למכירתה, תוך התמצאות בשלל האישורים והסידורים הבירוקראטיים שהדבר כרוך בו. לא פלא אם כן, שסוחרים רבים בוחרים בדרך הימית.


פירטים ונמלים

אבל בעולמנו כמו בעולמנו, לא מספיק לסדר את הקוביות במשחק כמו שצריך- חשוב גם לקחת בחשבון שמשהו יכול להשתבש. פירטים (תתפלאו, יש מקומות בעולם שהם עדיין קיימים) עלולים לגנוב את הסחורה, זעזוע בים עלול לגרום לה להיפגע או אפילו להיהרס כליל ושריפה עלולה להשמיד אותה אפילו בעת העגינה בנמל עצמו. סוחר מקצועי וחכם ידע לבטח את עצמו ולמנוע את הנזקים הפוטנציאלים שבמקרים אלה מהעסק שלו.


הכל כלול

ביטוח ימי טוב ייתן כיסוים רבים לסחורה- החל מפגיעות ועד הרס מוחלט, בדרכים מגוונות: שריפה, רעידת אדמה, שיטפון, טביעת המכולה ועוד. בנוסף אפשר למצוא ביטוח ימי גם עם התייחסויות לגניבות, לעיכובים של מפעלי ייצור ואפילו עיכובים של הספקת משלוח בגלל בעיות מזג אוויר. כאשר מדובר על ביטוח ימי חשוב לזכור כי הים (כמו גם האוויר כמובן- במקרה של טיסה) הוא כח אימתני שאין להתעלם ממנו ועל אף בטיחות הספינות בשנים האחרונות אי אפשר להשאיר את העסק שלך ליד הגורל. נשאלת רק שאלה אחת: האם ביטוח הסחורה והבאתה באופן ימי יוצא זול או יקר יותר מאשר הטסתה, שנחשבת לבטוחה יותר? עליכם להחליט.