דף הביתדילים חצי מחירדיל קופוןהצעת מחיר בקליקאודותינושירות לקוחות
התחברהירשם
המקום שבו נפגשים עסקים אמינים ולקוחות מרוצים!

סוגי דיאטה


מחפש סוגי דיאטה?

חסכו זמן וכסף, עד 5 הצעות מחיר

חסכו בין 20%-35% ממחיר השוק!

קראו חוות דעת עבור בעלי מקצוע מומלצים

בצעו השוואת מחירים בין המקצוענים שלנו

מכון יופי


מדריך דיאטה:

       

סוגי דיאטות

דיאטת סונומה

דיאטת פחמימות

דיאטת כאסח

דיאטת חלבונים

דיאטת חרמון

דיאטת דרך המלך

דיאטת נקודות

דיאטה סינית

דיאטה ים תיכונית

דיאטת סאוץ' ביץ'

דיאטת אטקינס

דיאטה לפי סוג דם

דיאטת סרקסדייל

   


סוגי דיאטה

כדי להצליח בתהליך של דיאטה, לא מספיק להכריז שממחר אנחנו זונחים את המשקאות הממותקים ואת הלחם הלבן. לכל אחד מאיתנו העדפות שונות המשפיעות על בניית תפריטי דיאטה מוצלחים. כדי להרכיב תוכנית הרזיה נכונה, יש לבחור את סוג הדיאטה המתאים, שיאפשר לנו גם ירידה במשקל, אך גם שמירה עליו לאורך זמן. דיאטה שאינה מתאימה תקשה עלינו להתמיד, תגרום לנו תחושת סבל וסגפנות, ובסופו של תהליך תגרום לנו יותר נזק מתועלת, כולל השמנה. עלינו לזכור כי דיאטה טובה אינה נוסחת קסם. דיאטת כסאח מכל סוג שהוא מזיקה בטווח הארוך, ואינה מסייעת לרדת בגדול, אלא יוצרת אפקט הפוך.

השונות הגדולה בין בני אדם, מחייבת פגישה עם דיאטנית קלינית, שתסייע בהתאמה של דיאטה, בשילוב עם תוספי מזון, אם הם נדרשים מסיבות שונות: תפריט דיאטה לספורטאים, למשל, צריך להיות מורכב על ידי דיאטנית ספורט, ובהכרח יהיה שונה מתפריט דיאטה לאחר לידה, וכן הלאה. חיטוב הגוף יושג רק בשילוב של דיאטה ופעילות גופנית.

קיימים עשרות סוגי דיאטה, וכל אחד מהם עשוי להתאים לאדם אחד ולהביא אצלו להפחתת משקל, אך לא בהכרח מה שמתאים לאחד יתאים גם לאחר.


דיאטת סונומה:

דיאטה זו אינה דיאטה מהירה, ומסייעת באימוץ של הרגלי אכילה בריאים. דיאטת סונומה אוסרת על: מזונות עתירי סוכר, קמח לבן, בשר שמן – כולל אברים פנימיים ואוכל מעובד. המזונות המותרים הם: לחם מלא, ירקות ופירות, דגים ובשר רזה, שמן זית, אגוזים ומוצרי חלב רזים. כמו כן מציעה דיאטת סונומה כוס יין לבן או אדום ביום, כצ'ופר. הרעיון הוא לא לסבול, אלא לוותר על המזונות המזיקים, ולאמץ תזונה בריאה המביאה גם לירידה במשקל. דיאטת סונומה דומה לדיאטה ים תיכונית.


דיאטה פחמימות:

דיאטה זו מתירה צריכת פחמימות, ירקות ללא הגבלה, בשר לא שמן ודגים. דיאטה זו נחשבת בעיני דיאטניות רבות לדיאטת כסאח, שעלולה לגרום לעלייה במשקל. רבים מתפתים לדיאטת פחמימות, מכיוון שנדמה כי היא דיאטה קלה. אולם כמו כל דיאטה לא מאוזנת, היא אינה מומלצת, לא לאנשים בריאים, ובוודאי לא לסובלים ממחלות כרוניות.


דיאטת כסאח:

תחת כותרת זו נכנסות כל הדיאטות המבוססות על צריכה של מוצר אחד או שניים, והימנעות מוחלטת ממזונות מסוימים. דיאטניות ודיאטנים רבים מזהירים מפני דיאטות כסאח, מפני שהן גורמות נזקים בלתי הפיכים לגוף, גורמות תחושות של חולשה וטשטוש, ובסופו של דבר אינן תורמות לירידה בריאה במשקל. דיאטת כסאח מכל סוג שהוא היא סכנה בריאותית ונפשית, ויש להימנע ככל האפשר מתפריטים חד גוניים המספקים לגוף רק חלק מאבות המזון, ומכניסים אותו לשוק.




דיאטה חלבונים:

דיאטת החלבונים הראשונה הומצאה על ידי אטקינס, ומאז קמו לה גרסאות רבות. המשותף לכל דיאטות החלבונים הוא תפריט המבוסס על צריכת חלבונים, שומנים וירקות ירוקים, תוך הימנעות מסוכרים, פחמימות ודגנים. הטענה היא שבדיאטה זו מושגת תחושת שובע לאורך זמן, וכך מתרחשת ירידת משקל. אולם זו אינה דיאטה מאוזנת, והיא אף גורמת לעלייה בכולסטרול. החסכים שהיא גורמת לגוף הביאו את ארגון הבריאות העולמי להכריז עליה כעל דיאטה מסוכנת. בכל מקרה, דיאטת חלבונים אסורה על נשים הרות ומיניקות, חולי לב, חולי כליות, ילדים ובני נוער.


דיאטת חרמון:

נקראת על שמו של הרופא שהמציא אותה, ומבוססת על דיקור סיני, בשילוב עם תפריט מיוחד לשניים עשר שבועות. בכל שבוע משתנה התפריט, ומכיל סוגי מזונות אחרים. עיקרון נוסף של דיאטת חרמון הוא ההפרדה בין פחמימות לחלבונים. דיאטניות ורופאים נוטים שלא להמליץ על דיאטת חרמון, ולשייך אותה לתחום דיאטות הכסאח, מכיוון שהיא מביאה לירידה מסוכנת במשקל, ואינה מאוזנת.


דיאטת דרך המלך:

דיאטה זו מבוססת על שלוש ארוחות ביום, שתיים מהן ללא פחמימות ושומנים, וללא ארוחות ביניים. ארוחת הערב, שהיא הארוחה העיקרית יכולה להכיל פחמימות וסוכרים, כל עוד היא נמשכת שעה אחת בלבד, וגם כאן, כמות הפחמימות והסוכר מוגבלת. יתרונה של דיאטה זו, המכונה גם "דיאטת האושר" הוא בשילוב כל אבות המזון, וביטול תחושת החסך והסגפנות. לשם עמידה בדיאטה זו דרושים כוח רצון והתמדה, ובכל מקרה היא אינה מומלצת לנשים הרות ולילדים ובני נוער.


דיאטת נקודות:

דיאטה זו פותחה על ידי שומרי משקל, ואינה עוסקת בספירת קלוריות, אלא בחישוב של נקודות. כל נקודה היא חישוב משוקלל של אחוזי השומן במנה, כמות המזון והקלוריות שהוא מכיל. לכל אדם מותאמת כמות הנקודות האישית שלו, ועל פיה נבנה תפריט אישי לדיאטה. דיאטת נקודות נחשבת לדיאטה מאוזנת ובריאה, משום שהתפריטים מכילים את כל שדרוש לגוף, בכמויות מומלצות. שמירה על דיאטת נקודות היא קלה באופן יחסי לשאר הדיאטות, ומשום כך זוהי דיאטה נפוצה ופופולרית.


דיאטה סינית:

באופן דומה מעט לשיטת דיאטה לפי סוג דם, גורסת הדיאטה הסינית כי בני האדם מחולקים לחמישה טיפוסים, ולכל קבוצה יש מזונות המתאימים לה. התזונה על פי הדיאטה הסינית אמורה להיות שונה עבור כל אחד מסוגי הטיפוסים, ולספק לו את כל הדרוש לו כדי לתפקד באופן מלא. למרות זאת, חשוב לתכנן תפריט דיאטה בשיתוף עם דיאטנית, כדי לוודא שלא יוצרים חוסרים חריפים באחד או יותר מאבות המזון.




דיאטה ים תיכונית:

דיאטה ים תיכונית נחשבת לדיאטה בריאה, ומומלצת על יד דיאטנים ברחבי העולם. דיאטה זו מכילה את כל אבות המזון, וכאשר היא מתנהלת עם ספירת קלוריות המתאימה לאורח חייו של האדם, היא יכולה להיות ארוכת טווח. דיאטה זו מסייעת במניעת רמות גבוהות של כולסטרול, וכן נטען כי היא מסייעת במניעת סרטן וטרשת עורקים. דיאטה ים תיכונית משלבת עקרונות תזונה נכונה, ומתוך מגוון דיאטות נחשבת למזיקה פחות. בשילוב עם פעילות גופנית היא יכולה להביא להרזיה בריאה ומבוקרת.


דיאטת – דיאטה חלבונים:

מדובר בדיאטה דומה לדיאטת אטקינס, אך מחמירה פחות ממנה. בדיאטה זאת מוגבלת צריכת הפחמימות באופן מדורג: בשבועיים הראשונים איסור מוחלט, ולאחר מכן מותר בהדרגה לאכול סוגים מסוימים של פחמימות מורכבות. דיאטה זו אסורה על חולי סוכרת, ועל חולי כליות. דיאטת סאות' ביץ' מומלצת לגברים יותר מאשר לנשים, אך בכל מקרה אינה נחשבת דיאטה בריאה, ואינה מומלצת לטווח ארוך.


דיאטת אטקינס – דיאטה חלבונים:

גם דיאטה זו מבוססת על אכילה של חלבונים ושומנים, וביטול כמעט מוחלט של צריכת הפחמימות. המאכלים האסורים הם: אורז ודגנים, תפוחי אדמה, קמח, סוכר, פירות ומזונות המכילים עמילן. לעומת זאת מותרים: מיונז, גבינות שמנות, חמאה, ביצים, דגים, בשר ומאכלים מטוגנים. החסרונות הם: תופעות לוואי של עצירות, הבל פה רע, כולסטרול גבוה ונזק לכליות. דיאטה זו זכתה להשמצות רבות, וארגון הבריאות העולמי דירג אותה כלא מומלצת.


דיאטה לפי סוג דם:

מבוססת על ההנחה כי סוג הדם משפיע על פעילות מערוכת שונות בגוף האדם, ובעיקר על מערכת העיכול. לפי שיטה זו, לכל סוג דם יש מזונות מומלצים ומזונות אסורים, והקפדה על תזונה נכונה לפי שיטה זו תביא גם לירידה במשקל וגם לתחושה טובה יותר, ולחיים בריאים יותר. באופן עקרוני אין מחקרים שהוכיחו כי דיאטה זו יעלה או מזיקה.


דיאטת סקרסדייל – דיאטה חלבונים:

דיאטה זו מבוססת על צריכה של חלבונים (בשר, מוצרי חלב, ביצים) ופירות וירקות, אך מגבילה את הכמות המותרת של פחמימות ושומנים. כמות הקלוריות בדיאטת סקרסדייל מוגבלת ל- 1000 קלוריות בלבד ביום. עקב היותה של דיאטה זו דיאטת כסאח, היא אינה מומלצת ליותר מ-14 יום, ואסורה על חולי כליות, נשים בהריון וחולי לב. הסכנות בדיאטה זו הן מחסור במינרלים וויטמינים, בעיקר עקב ההגבלה על פחמימות.







בקש הצעת מחיר בקליק עבור דיאטה
© כל הזכויות שמורות 2006 ל שירות 10 מחיר 10
תקנוןמפת אתרבניית אתרים